Administrační systém SAS-PBX pro správu telekomunikačního
prostředí společnosti.

Koncepcí a variabilitou parametrů pokryje jak požadavky menších firem, tak především i velkých korporátních společností s tisícovkami zaměstnanců a telefonních poboček.

VÍCE INFO DOMLUVIT SCHŮZKU
2_intro-img.png
icon arrow

Pro koho je SAS-PBX

Máte potíže s údržbou relevantních telekomunikačních informací?

Potřebujete efektivně spravovat korporátní telefonní seznamy?

Chcete přesně vyúčtovat náklady na telekomunikační služby?

Charakteristika systému SAS-PBX

5_ico-character-01.svg

Efektivní systém pro správu a administraci telekomunikačního zázemí společnosti (ústředny, pobočky, účastníci, tarifikace, telefonní seznamy, operátorská pracoviště, systémové nástroje, dohledové nástroje,...)

6_ico-character-02.svg

Koncepcí a variabilitou parametrů pokryje požadavky menších firem ale především také velkých korporátních společností s tisícovkami zaměstnanců a telefonních poboček

7_ico-character-03.svg

Vyznačuje se jednoduchým ovládáním bez nutnosti distribuce aplikace k uživatelům, protože veškerá administrace je realizována přes webové rozhraní a pro svoji činnost vyžaduje pouze internetový prohlížeč

8_ico-character-04.svg

Důsledná prointegrace jednotlivých modulů systému výrazně urychluje a usnadňuje správu nezbytných informací

9_ico-character-05.svg

Multiuživatelskému a multitenantní prostředí umožňuje koordinovat práci uživatelů v rozsáhlém telekomunikačním prostředí

10_ico-character-06.svg

Aktivní kontrola integrity dat zabezpečuje naprostou korektnost a validitu veškerých administrovaných informací

Přínosy systému

  1. Organizace procesů ve společnosti: správa poboček / správa mobilních telefonů / servisní zásahy

  2. Přehledná správa a kontrola nad telekomunikačním zázemím společnosti

  3. Integrace telekomunikačních informací s dalšími agendovými systémy

  4. Efektivní údržba centrálních i lokálních telefonních seznamů

  5. Aktivní kontrola integrity a relevance dat

  6. Synchronizace parametrů na ústřednách

  7. Podpora optimalizace telefonní sítě (analýza zatížení, statistiky chyb)

  8. Kontrola telekomunikačních nákladů > finanční úspory

  9. Distribuce kompetencí prostřednictvím multi uživatelského a multitenantního prostředí s definicí oprávnění

  10. Důsledné logování veškerých akcí a změn v systému s dlouhodobou historií

Ústředny

Ústředny

Podpora administrace ústředen Cisco Call Manager, AAstra Mx-One a Ericsson MD110 ve všech verzích.

  • podpora administrovaných a neadministrovaných ústředen
  • automatický import parametrů a konfigurace ústředny
  • jednotné prostředí pro konfiguraci poboček
  • identifikace poboček a účastníků v rámci konfigurace
  • aktivní kontrola integrity dat
  • nástroje pro údržbu integrity
  • kontrola dat ústředna <-> databáze, ústředna <-> ústředna
  • kontrola jmen, oprávnění poboček
  • validita přesměrování, nastavení zkrácených voleb
  • virtualizace ústředen
  • skupiny omezení parametrů
  • podpora multitenantního přístupu

Pobočky a zařízení

Pobočky a zařízení

Uživatelsky přívětivé a jednoduché GUI pro administraci všech dostupných parametrů poboček a navazujících zařízení.

  • administrace poboček (analogové, digitální, IP, SIP, SCCP, ISDN, ...)
  • administrace gateway, device a number
  • administrace skupin
  • konfigurace telefonních přístrojů, programovaní kláves, nastavení služeb, speed-dials, services
  • operace s pobočkama, změna čísla, změna účastníka
  • detailní log změn a historie operací s pobočkou (vznik, převody, změna parametrů, …)
  • podrobný filtr výpisu poboček
  • přímá vazba na tarifikaci poboček (modul SAS Accounting, SAS Accounting Limit Monitor)
  • přímá vazba na telefonní seznamy (modul SAS webDIR)
  • hromadné operace nad evidenčními parametry

Účastníci

Účastníci

Kompletní vedení agendy účastníků a vlastníků poboček s možností definice hierarchické struktury.

  • komplexní správa účastníků (zaměstnanec, osoba, zařízení, firma, místnost, ...)
  • správa hierarchické struktury společnosti, automatické generování na základě číselníků
  • evidence osobních údajů, hierarchického začlenění, topologického začlenění
  • evidence číselníkových údajů, doplňkové textové popisy, profesní začlenění
  • konfigurace přístupu do modulu SAS webDIR
  • vazba na modul SAS Accounting, nastavení volaných čísel účastníka pro účely statistik a reportů
  • integrace s externími zdroji dat (Active Directory, LDAP, SAP, personalistika)
  • podrobný filtr výpisu účastníků

Topologie poboček

Topologie poboček

Kompletní vedení agendy topologického umístění poboček v mapových podkladech.

  • definice topologické hierarchie, Firma-Město-Budova-Patro-Kancelář-Zásuvka
  • definice GPS pozice budovy v mapě s vazbou na modul SAS webDIR
  • rozmístění zásuvek na pozadí schématického podkladu patra s vazbou na modul SAS webDIR
  • definice kabelové trasy s možností popisu až 20 průchozích uzlů
  • reporty topologie umožňující zobrazit jednoduchou ranžírovací knihu
  • informační servis účastníků dle topologie

Integrita dat

Integrita dat

Systém nabízí efektivní nástroje pro aktivní kontrolu integrity a relevance dat na ústřednách.

  • automatická kontrola integrity dat
  • kontrola vazeb ústředna <-> databáze, ústředna <-> ústředna
  • kontrola jmen, oprávnění poboček, zkrácených voleb
  • kontrola vazby účastnická databáze <-> personalistika
  • reporty kontroly integrity
  • automatická / manuální korekce chyb integrity

Správa alarmů

Správa alarmů
  • přehled alarmů v hierarchii ústřednen
  • přehled účastníků zasažených poruchou
  • automatická identifikace alarmů
  • historický přehled alarmů
  • doplňující informace (popis odstranění, …)

Parametry ústředen

Parametry ústředen

Automatický import kompletní konfigurace ústředen poskytuje detailní přehled parametrů.

  • výpis parametrů
  • tisk parametrů
  • vyhledávání, řazení
  • přímé vyčtení z ústředny

 

Multitenantní architektura

Multitenantní architektura

Multitenantní prostředí systému umožňuje koordinovat práci velkého množství uživatelů v rozsáhlém telekomunikačním prostředí.

  • definice uživatelských rolí
  • definice oprávnění na ústředny, moduly, účastnickou hierarchii a topologii poboček
  • virtualizace telekomunikačního prostředí
  • virtualizace ústředen na úrovni omezení konfiguračních parametrů

 

 

SAS webDIR

SAS webDIR

Modul webové aplikace, která zajišťuje prezentaci databáze účastníků SAS v intranetovém telefonním seznamu. V detailu účastníka je k dispozici velké množství informací mimo jiné hierarchické začlenění ve firemní struktuře, fyzické umístění pobočky a další. Prostřednictvím přístupového jména a hesla má každý účastník přístup k individuálním funkcím, jako je detailní rozpis hovorů poboček a firemních mobilních telefonů, přesměrování pobočky nebo nastavení aktivního profilu osobních čísel. Modul umožňuje přístup ke správě soukromých telefonních čísel a disponuje rozhraním pro zadání servisního požadavku modulu SAS Agenda. Modul umožňuje přímé vytáčení z aplikace přes rozhraní CSTAIII.

SAS Accounting Connector

SAS Accounting Connector

Modul pro import a zpracování tarifikačních dat. Modul poskytuje nástroje pro generování tarifikačních reportů a celkové rozúčtování tarifikačních nákladů.

  • kompatibilní s tarifikačními systémy CALOM, TABS, ALLVIN, INTELIX
  • ruční nebo automatické generování tarifikačních reportů
  • různé typy analytických reportů
  • detailní definice parametrů reportu
  • podpora více druhů cen
  • zpracování tarifikačních podkladů od operátorů
  • přesné rozúčtování, zohlednění slev a paušálních výdajů
  • grafická prezentace a exporty do html, pdf, xlw a další
  • přehledné statistiky volajících a odchozích ústředen
  • statistiky a historie importu tarifikačních dat
  • automatické importy dat z tarifikací
  • manuální importy tarifikačních dokumentů od operátorů

 

SAS Agenda

SAS Agenda

Modul umožňuje vedení agendy pobočkových a technických informací, které souvisí s telefonními čísly a přístroji.

  • evidence informací
  • desítky číselníkových a textových doplňkových informací
  • definice skupin informací
  • hromadné operace
  • periodické vyčítání informací z koncových zařízení
  • sériové číslo zařízení, aktuální firmware, kvalita uskutečněných hovorů
  • připojený port a nadřazené zařízení, síťové informace
  • agenda servisních požadavků
  • definice priority, druhu a termínu splnění požadavku
  • přidělování zodpovědných osob
  • sledování stavu požadavku
  • historie zpracování požadavku

SAS Traffic Monitor

SAS Traffic Monitor
  • měření zatížení a provozu na ústřednách MD110 a MX-ONE
  • analýza poboček, trunků, route, operátorky, gateways, virtuální ústředny
  • měření provozu z CDR a CMR záznamů
  • statistické zpracování chybových kódů v online režimu
  • tabulková a grafická prezentace dat

SAS CDR Processing

SAS CDR Processing

Modul pro import a zpracování CDR a CMR záznamů. Součástí modulu jsou následující funkční celky:

  • SAS CDR Server
    • automatický import CDR záznamů z ústředen (CISCO CCM, MX-ONE)
    • import probíhá v technologicky co nejkratší časové době. Obvykle lze importovat záznamy se zpožděním do 5 minut od vzniku záznamu na ústředně
    • automatické spouštění CDR Monitoringů, analýzu zpracovaných dat a generování alarmů nebo SNMP trapů do nadřazených dohledů
  • SAS CDR Reporting
    • generování CDR reportů
    • detailní definice parametrů reportu
    • vyhledávání chybových hovorů až na úroveň detailu záznamu (origin, destination, kvalita hovoru, cause value, …)
    • tabulková a grafická prezentace dat, exporty
  • SAS CDR Monitor
    • nastavení notifikací a podmínek
    • nastavení alarmů do modulu SAS Event Monitor a SNMP trapů
  • SAS CDR Overview
    • přehledné zobrazení vybraných CDR Monitorů na jedné obrazovce
    • rozdílové hodnoty za předchozí periody, zobrazení trendu chybových stavů

 

SAS NetObjects Manager

SAS NetObjects Manager

Modul umožňuje integraci a dohled síťových objektů. Podporované prvky jsou CISCO GW a CISCO CDP zařízení.

  • podporované typy objektů: voice gateways, routers, switches
  • import CDR záznamů do modulu SAS CDR Processing, napárování podle NTP a čísel
  • integrace objektů do stromů HW konfigurace, lokalizace v topologii a mapách
  • identifikace koncových bodů podle IP, CDP, sys description, konfigurace
  • operace nad síťovými objekty (restart, vypnutí zapnutí E1/BRI, aktuální vytížení BOXu, …)

 

SAS Map Server

SAS Map Server

Modul autonomního mapového serveru, v případě, že uživatelé nemají přístup na veřejné OSM data.

 

Možnosti integrace SAS-PBX

Možnosti integrace SAS-PBX
  • propojení s personalistikou
    • automatický import a generování hierarchie
    • export kontaktních informací
    • export telekomunikačních nákladů
  • propojení se systémem Helpdesk
  • propojení se systémy EZS
    • kontaktní informace pro účely systému v případě incidentů
  • propojení se systémem GIS a pasportizace
    • automatický import topologie do SAS-PBX (město, budova, patro, místnost, ….)
    • provázanost na pasportizaci bezpečnostních zařízeni

 

Reference zákazníků

Časté dotazy

Můžeme systém propojit s personalistikou ?

Ano, systém SAS-PBX je připraven na integraci s personalistikou. Typicky jsou do systému importovány veškeré dostupné informace a také hierarchická struktura.

Umožňuje systém import externích tarifikační podkladů ?

Ano, systém SAS-PBX umožňuje import tarifikační podkladů od poskytovatelů mobilních nebo datových služeb (O2, T-Mobile, Vodafon, Orange, …). Mimo to lze systém propojit s externími tarifikačními systémy, např. CALOM, TABS, ALLVIN nebo INTELIX.

Podporuje systém také starší verze ústředen ?

Ano, systém SAS-PBX podporuje verze ústředen Ericsson MD110 verze BC8 až BC13, Mitel MX03 až MX07 a Cisco 8.0 až 12.5.

Co znamenají pojmy pobočka a účastník ?

Pobočkou v systému SAS-PBX je myšlen telefonní přístroj nebo konfigurace, která má přidělené telefonní číslo. Pobočk je nakonfigurovaná na ústředně a má určité parametry a typ (digitální, IP, SIP, analogová ...). Účastník je skutečný vlastník, kterým může být osoba, firma nebo třeba místnost. Účastník nese informace o jménu a zařazení v rámci hierachie. Pobočka může v systému SAS-PBX mít pouze jediného účastníka - vlastníka.

Jak funguje aktivní kontrola integrity dat ?

Systém SAS-PBX importuje automaticky kompletní konfiguraci administrovaných ústředen. Má tedy naprosto přesný přehled o počtech a typech poboček na ústřednách a jejich parametrech. Systém automatické kontroly integrity porovnává tuto konfiguraci se stavem v databázi a jednotlivé vazby poboček na účastníky. Díky této kontrole systém upozorní, že na ústředně existuje pobočka, která nemá odpovídající vazbu na konkrétní osobu a tím pádem hovorné na této pobočce nemusí být správně naúčtováno. Naopak může systém upozornit, že došlo na ústředně ke změně konfigurace, která byla provedena mimo konfigurační rozhraní SAS-PBX, například došlo ke zvýšení oprávnění pobočky. Systém kontroluje také správnost konfigurace jmen s vazbou na personální systém nebo nekorektní přesměrování pobočky.

Umožňuje systém zobrazit více účastníků na pobočce, když mají v dílně pouze jeden telefon ?

Ano, systém SAS-PBX podporuje tzv. paralelní účastníky, kdy lze jedné pobočce nastavit více účastníků, kteří jsou pak zobrazeni v aplikaci SAS webDIR. Vlastník pobočky zůstává vždy jako jediný.

Kontaktujte nás